Home

Walibi: succesvol weekeinde

Biddinghuizen - 25 mei 2009.  Door de extra vrije dagen rond Hemelvaart en het mooie weer trokken veel Nederlanders er in het lange weekend op uit. Langs de kust, bij evenementen en in attractieparken was het druk. In België trokken de Plopsaparken een recordaantal van 69.000 bezoekers, van wie velen uit Nederland.

De Club van Elf, de vereniging van attractieparken in ons land, liet weten dat de Nederlandse attractieparken flink zijn bezocht. 'Ze hadden een geweldig weekend', rapporteerde woordvoerder Jeff Bertus.

Dieren
Jonge dieren deden het goed. De dierentuin in Emmen trok veel extra bezoekers. Belangstellenden wilden het olifantje bekijken dat daar zaterdagochtend werd geboren. In het Dolfinarium in Harderwijk was de onlangs geboren bruinvis Kwin de grote publiekstrekker.

Chinezen
In het Wassenaarse Duinrell was het ook druk. Mensen stonden daar in de rij voor de recent geopende nieuwe achtbaan Falcon. De Keukenhof in Lisse sloot dit weekeinde de zestigste editie af van de internationale bloemententoonstelling. Meer dan 850.000 mensen kwamen dit jaar, een recordaantal.

Recessie
Volgens de Club van Elf lijden de attractieparken nog niet onder de recessie. 'Mensen blijven komen, maar geven wel minder uit.' Verder valt het volgens wel op dat Chinezen hun reis naar Europa annuleren. ''Niet door de crisis, maar omdat ze niet meer willen vliegen vanwege de Mexicaanse griep'', aldus de Jeff Bertus.

Madurodam
Madurodam had wat meer concurrentie van de zonovergoten stranden, maar had desondanks geen reden tot klagen. Er kwamen veel Nederlandse gezinnen op bezoek, daarnaast waren er veel bezoekers uit Oost-Europese landen als Polen en Tsjechië, en ook was er een grote toeloop van Duitse bezoekers.

Walibi
Walibi World in Biddinghuizen scoorde ongeveer evenveel bezoek als vorig jaar, maar beschouwt het Hemelvaartsweekeind zeker als succesvol.

Plopsaparken
In België beleefden de Plopsa-parken een top Hemelvaartweekend. Samen trokken ze 69.000 bezoekers, een stijging met 60 procent vergeleken met vorig jaar. Plopsaland De Panne ontving 47.000 bezoekers, Plopsa Coo 6.000 en Plopsa Indoor Hasselt 16.000. Voor De Panne was de stijging het grootst, namelijk 81 procent. Volgens het park kwam dat mede door de nieuwe attractie Anubis The Ride.

Bron: Tourpress.nl

Bron: BHZNet.nl
<< Terug naar overzicht

© Copyright 2018, de Flevoboulevard. Alle rechten voorbehouden. Realisatie: Sybit | Software op Maat

Realisatie: Sybit - Software op Maat