Home

Voordringers irriteren bezoekers Six Flags

Biddinghuizen - 21 juni 2002.  De irritaties bij bezoekers van SixFlags in Biddinghuizen lopen de laatste tijd flink op. Oorzaak is het gebrek aan bewakingspersoneel. Vechtpartijen bij wachtenden van attracties zijn schering en inslag.

Voordringers zijn het grootste probleem. Een flink aantal, voornamelijk jongeren, blijkt niet het geduld op te kunnen brengen om in de rij te wachten. De meeste bezoekers zeggen er niets van of durven er niets van te zeggen. Ze zijn bang voor klappen.

Dat deze angst gegrond is, bleek eerder deze week. Toen twee vrouwen enkele voordringers aanspraken op hun irritante gedrag, begonnen ze te vechten en trokken ze aan de haren van de vrouwen.
Volgens medewerkers van SixFlags is dit niet de eerste keer dat er problemen ontstaan tijdens het wachten. "Voordringen is een dagelijkse gang van zaken. In enkele gevallen ontstaat er dan een vechtpartij." Het personeel kan nauwelijks iets doen. Als bezoekers de personen aanwijzen, worden zij uit de rij gehaald.

Absurd
Eén van de medewerkers zegt - anoniem - het absurd te vinden dat attractiepersoneel moet opletten of de mensen wel netjes in de rij blijven staan. Een ander anoniem personeelslid geeft aan dat het personeel en de beveiliging doen wat ze kunnen, maar dat ze weinig kunnen uitrichten. "We hebben in totaal veertien beveiligingsmensen. Zij kunnen ook niet overal zijn. Het merendeel van het attractiepersoneel is ongeveer 17 jaar oud. Stuur hen maar eens af op een vijftienjarige die voordringt. Dat helpt niets. Zij hebben geen overwicht. Dat is onder andere ook de reden dat er wat oudere mensen, zoals ikzelf, zijn aangenomen. Die hebben dat overwicht wel. Eigenlijk is het mijn taak niet om voordringers op hun gedrag aan te spreken, maar als ik het zie, doe ik het wel.

Ik wil niet discrimineren, maar het merendeel van de problemen ontstaan wel door allochtone jongeren. Die hebben lak aan alles. Maar als je dat zegt, dan discrimineer je hè?"

Volgens public-relationsmanager Ellen Mooij ontvangt het pretpark incidenteel een klacht over voordringen. Ze benadrukt dat veiligheid in het pretpark boven alles gaat. "Het personeel is getraind om dit soort situaties aan te kunnen. Zij neemt dan contact op met onze eigen beveiligingsdienst, die meteen reageert."

Bron: BN / De Stem

Bron: BHZNet.nl
<< Terug naar overzicht

© Copyright 2018, de Flevoboulevard. Alle rechten voorbehouden. Realisatie: Sybit | Software op Maat

Realisatie: Sybit - Software op Maat